2 Mayıs 2014 Cuma

yöresel lezzet kocabacak turşusu

Anneannem nurlar içinde yatsın ne zaman evde bulgur yapsa mutlaka yanına yapardı bayıla bayıla yerdik..
hem anneanneme dualar okuyarak hem de çocukluğumu düşünerek yaptım turşuyu bu arada büyük kızım da çok seviyor neee kocabacak turşusu mu o ne biçim isim anne turşumuza isim arayışındayız duyurulur :))
malzemeler (her şey doğal)

yazdan kuruttuğumuz biberlerimiz,
yaptığımız erik ekşimiz
tuz, sarımsak ve su

 
bir kapta tuz, sarımsak ve erik ekşisi su ile karıştırılır..





 
en son hepsi karıştırılıp soğumaya bırakılır.. sarımsaklar tad verince afiyetle yenir..
şu an kızıma baktığım için ücretsiz izinde evimdeyim ancak çalıştığım zamanlarda vakit benim için çok değerli olduğu için her şeyin pratik olanına kaçardım..
sarımsakları dişlere ayırıp suda bekletip hepsini soydum ve rondodan geçerek poşetliyorum dondurucuya atıyorum ve lazım oldukça kopartıp atıyorum yemeğe.. hem pratik, hem sarımsaklarım bozulmuyor hem de her seferinde elim kokmuyor..
çift poşete koymayı unutmayın hanımlar...
 yapacak olanlara afiyet olsun muhabbetle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder